INFO@MEERKLEDING.NL | TEL: +31 23 205 2320
GRATIS VERZENDEN bij bestellingen vanaf € 75,-

Veel gestelde vragen

Heb je een vraag? Kijk eerst hieronder bij onze veel gestelde vragen of je het antwoord kan vinden. Staat het antwoord er niet tussen kun je ons tussen 9 uur 's ochtend en 5 uur 's middags bereiken op telefoonnummer +31 23 205 2320 of mailen naar info@meerkleding.nl

Bestellen

Wat is de levertijd?
Onze levertijd voor reguliere bestellingen bedraagt 2 tot 4 werkdagen. (Bestellingen die op werkdagen vóór 13:00 uur worden geplaatst, versturen we de volgende werkdag of de werkdag daarna)

Daarnaast bieden we een spoedzending aan. Wanneer je op werkdagen vóór 13:00 uur bestelt en bij het afrekenen kiest voor deze optie (meerprijs €13,95), wordt je bestelling met spoed in behandeling genomen en dezelfde werkdag nog verzonden.

Voor zowel reguliere zendingen als spoedzendingen zijn wij afhankelijk van de bezorgdiensten. In de praktijk wordt ongeveer 98% van onze pakketten de dag na overdracht aan de koerier bezorgd. Omdat we hierbij afhankelijk zijn van externe partijen, kunnen we hier helaas geen garanties over geven.
Hoe weet ik of een product op voorraad is?
Als je een product aan je winkelmandje kunt toevoegen, dan is deze op voorraad. Probeer je er meer in je mandje te doen dan we hebben? Dan verschijnt vanzelf een melding op de website. Je kunt er dus op rekenen dat alles wat je kunt toevoegen, echt op voorraad is.

Staat er een melding "Haast je, nog maar X-aantal over!"? Dit is geen marketing truck, maar echt wat we op dat moment op voorraad hebben liggen.

Wil je meer dan 150 stuks van een zelfde item (zelfde kleur en maat) bestellen? Neem dan even contact op, helaas zijn deze bestellingen op dit moment nog niet mogelijk via de website.

Mocht er toch een keer iets misgaan door een foutje in de voorraad (dat komt zelden voor!), dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op om samen een goede oplossing te vinden.
Kan ik op rekening / factuur bestellen?
Nee, je kan bij ons niet op rekening / factuur bestellen.

Je kan bij het afrekenen in de webshop wel kiezen voor "Bankoverschrijving", je krijgt dan een bevestigingsmail met factuur. Je kan dan de betaling over (laten) maken naar ons rekeningnummer. Zodra we de betaling hebben ontvangen, verwerken we je bestelling en bedraagt de levertijd 2-4 werkdagen.

We versturen alleen bestellingen die betaald zijn. Eventueel kan je een bestelling wel op locatie afrekenen tijdens het ophalen.
Kan ik als particulier ook bij jullie bestellen?
Jazeker! Wij zijn een webshop voor zowel particulieren als voor bedrijven, je bent dus zeker welkom om bij ons te bestellen!
Kan ik ook 1 stuks bestellen?
Geen probleem, je mag onze producten al vanaf 1 stuk bestellen. We hanteren ook geen minimaal bestelbedrag.

Je kan dus zeker gewoon 1 product bij ons bestellen.
Geven jullie korting?
Onze prijzen zijn al heel erg scherp, dus we hebben daar niet veel ruimte in.

Tip: schrijf je in voor onze nieuwsbrief, dan krijg je op de eerste bestelling 10% korting.

Volg ons daarnaast op Facebook & Instagram om op de hoogte te blijven van kortingsacties.

Bij bestellingen vanaf € 1000,- kan je altijd even per mail (info@meerkleding.nl) contact opnemen, dan kunnen we kijken of we daarin wat voor je kunnen doen.
Werken jullie mee aan sponsoring?
Aangezien we dagelijks verzoeken krijgen voor sponsoring van bedrukte en onbedrukte producten, kunnen we hier helaas niet aan meewerken.

De sponsoring die wij doen is aan minimagezinnen in onze regio en aan Stichting Alpe d'Huzes. .
Ik ben een Belgische klant en wil bestellen zonder BTW, kan dat?

Verzending

Wat zijn de verzendkosten?
Bestellingen met een totaalbedrag boven €75,- verzenden wij geheel kosteloos.

Voor bestellingen met een totaalbedrag onder € 75,- rekenen wij € 4,95 verzendkosten naar Nederland en België.
Met welke koeriersdienst verzenden jullie?
De verzending verloopt in Nederland via DHL, in België via BPOST, en bij spoedzendingen via UPS.
Kan ik een bestelling ook afhalen?
Jazeker! Kies dan bij het afrekenen voor de optie "Ophalen". De verwerkingstijd is dan 2-3 werkdagen. Je krijgt bericht als de bestelling voor je klaarligt.

Je kan de bestelling pas afhalen als je bericht hebt gekregen dat deze voor je klaarligt op onze afhaallocatie.

Bedrukken

Bedrukken jullie de kleding / producten ook?
Hebben jullie aanleverspecificaties voor een logo of bestand voor het bedrukken?
Aanleverspecificaties
Wanneer het alleen om tekst gaat is de tekst en het gewenste lettertype voldoende, we beschikken niet over alle lettertypes, je kan deze per mail toesturen. Alle kleuren bedrukking zijn mogelijk.

Voor logo's of afbeeldingen geldt: Voor het bedrukken van kleding is het essentieel om bestanden in het juiste formaat aan te leveren. Over het algemeen worden vectorbestanden zoals .AI, .EPS, of .PDF aangeraden, omdat deze schaalbaar zijn zonder kwaliteitsverlies.

Het is ook belangrijk om ervoor te zorgen dat tekst in lettercontouren is omgezet en dat de resolutie van pixelbestanden (zoals .PNG) minimaal 300 DPI is.

Vectorbestanden:

- Voorkeur voor .AI, .EPS of .PDF
- Tekst omzetten naar lettercontouren (outlines)

Rasterbestanden:

- PNG met een resolutie van minimaal 300 DPI
- Achtergrond transparant
- Aanleveren op ware grootte

Retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Kan ik kosteloos retourneren?
Nee, helaas. de retourkosten dien je zelf te betalen. Wanneer je een product wilt ruilen, rekenen wij geen verzendkosten voor het toesturen van het vervangende product.

Let op: Bij zakelijk bestellingen rekenen wij 25% handlingskosten over de totaalprijs van de geretourneerde producten.
Kan ik mijn bestelling ook ruilen?
Jazeker! Je kan bestelde producten ruilen voor hetzelfde product in een andere kleur / maat. Je kan helaas niet ruilen voor een ander product.

Ook hierbij zijn de kosten voor het retour sturen voor eigen rekening. Bij omruilen rekenen wij geen verzendkosten voor het toesturen van het vervangende product.
Waarom kan ik gepersonaliseerde producten niet retour sturen?
Gepersonaliseerde artikelen worden na bestellen speciaal voor jou gemaakt, het is daarom helaas niet mogelijk om deze te ruilen of retourneren. Bedenk dus goed welke maat je nodig hebt, bekijk de maattabel of neem contact met ons op als je twijfelt of meer informatie nodig hebt. Mail gerust (info@meerkleding.nl), we helpen je graag!
Waarom rekenen jullie 25% retourkosten voor zakelijke klanten?
Ook als zakelijke klant (B2B) kunt u bij ons artikelen retourneren. Voor B2B-retourzendingen brengen wij een administratieve vergoeding van 25% van het aankoopbedrag in rekening. We leggen graag uit waarom we dit doen:

Waarom rekenen we een vergoeding? Bij zakelijke bestellingen worden artikelen vaak in grotere hoeveelheden besteld. Wanneer deze producten worden geretourneerd, zijn er diverse kosten die voor ons als leverancier ontstaan. De controle en verwerking kost ons veel tijd: ieder individueel artikel moet worden gecontroleerd, wordt opnieuw verpakt en administratief verwerkt.

De administratieve vergoeding dekt een deel van deze kosten, zodat wij onze prijzen voor zakelijke klanten scherp kunnen blijven houden.
Wanneer ben ik een zakelijke klant (B2B)?
Wanneer je zelf bij bedrijfsnaam iets invult zien we je als zakelijke klant. Bijvoorbeeld de naam van je bedrijf of vereniging. Dit komt namelijk ook zo op de factuur te staan.

Let dus goed op of je dit veld goed invult. Achteraf kunnen we dit niet meer aanpassen, ook niet op de factuur. Bestel je dus zonder bedrijfsnaam? Dan kunnen we laten geen factuur meer maken met je bedrijfsnaam erop.

Producten

Hoe kies ik de juiste maat?
Bij elk product staat naast de maat een blauw linkje naar de maattabel. Hierin staat de afmeting van het product. Doorgaans is dit de Lengte van nek tot de onderkant van het product en de Breedte van oksel tot oksel.

Je kan natuurlijk kijken naar de maat die je op dit moment meestal draagt, maar ook even controleren hoe een product valt door de maattabel te bekijken. Wanneer je een soortgelijk product wat je al hebt opmeet en vergelijkt met de maattabel helpt dit om een goede keuze te maken.
Hoe valt jullie kleding?
Dat verschilt per product, de maattabel kan je daarbij helpen. Bij elk product staat naast de maat een blauw linkje naar de maattabel. Hier zijn een aantal tips die we kunnen geven:

- Polo's vallen over het algemeen (zeker een maat) kleiner.
- Onze dames producten (in de titel staat dan dames) vallen over het algemeen klein.
- Kinder producten van het merk Fruit of the Loom vallen groot.

Twijfel je? Mail ons gerust (info@meerkleding.nl) , waar mogelijk helpen we je graag op weg met advies over de maatvoering.
Zijn de kleuren van producten gelijk?
Wil je zeker weten dat alle producten dezelfde kleur hebben? Kies dan voor één merk en exact dezelfde kleurnaam.

Soms lijkt dit op de foto's anders, maar wanneer het merk (bijvoorbeeld Fruit of the Loom) en de kleurnaam (bijvoorbeeld Red) exact gelijk zijn dan betreft dit dezelfde kleur.

Het blijft moeilijk om de kleur van de kleding goed op een foto te krijgen, fabrikanten hebben soms met shoots iets andere belichting waardoor de kleur er net even anders uit ziet per item.

Wanneer de kleurnaam wel gelijk is maar het merk niet dan is er ZEKER een verschil in kleur! Royal Blue en Kelly Green zijn bijvoorbeeld kleurennamen die veel merken gebruiken, maar die per merk een iets andere wassing hebben en daardoor naast elkaar echt verschillend zijn.

Twijfel je? Mail ons gerust (info@meerkleding.nl) dan kijken we met je mee.

Wat zoek je?

Jouw winkelwagen